Mithat Yurdakul / ANKARA – Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, kendisini internette “kredi almakta sorun yaşayan müşterilere, kredi notu tahlili yaparak, kredi notuna nazaran gerçek bankalara yönlendirme yaparak kredi almasını sağlayan bir finans danışmanlık şirketi” sözleriyle tanıtan şirkete ceza kesti.
Şirketin Instagram üzerinden verdiği reklamlarda, bireylerin banka kredi notlarını “az riskli grup” olan bin 200’e çıkartabildiğini ileri sürdüğünü ve bu yolla bankalardan kredi tahsisi sağlanabildiği tarafında vaatler verdiğini belirleyen Reklam Kurulu, “Firmanın müşterilerine bankalardan kredi kullanma talepleri konusunda yol gösterici nitelikte salt müşavere hizmeti vermekten fazla kelam konusu talepleri yerine getirebilecek ölçüde yetkisinin bulunduğu ve bu konuda çeşitli bankalar ile birlikte çalışıldığı izlenimi oluşturulduğu belirlenmiştir. Kelam konusu tanıtımların amaç kitlesinin emekliler, mesken bayanları, işsizler üzere toplumun dezavantajlı bölümünü oluşturan kümeler olduğundan, bu kümelerin itimadını berbata kullanıcı, deneyim ve bilgi eksikliğini istismar edici nitelikte olduğu görülmüştür. Bu nedenle, anılan tanıtımların hakikat, dürüst nitelikte olmadığı ve tüketicinin inancını berbata kullanıcı, deneyim ve bilgi eksikliklerini istismar edici nitelikte olduğu değerlendirilmiştir” tespitini yaptı. Bu tespitler üzerine Reklam Kurulu kelam konusu firmaya 1.1 milyon TL idari para cezası keserken, tanıtımlara ait reklam yasağı getirdi.
Söz konusu firmaya ait şikayet platformlarında yer alan şikayetlerde firmanın bireylerden evvel danışmanlık fiyatı ismi altında para talep ettiği, akabinde banka hesap bilgilerini ve bağlantı bilgilerini aldığı tespit edildi. Fakat firmanın daha sonra kredi çıkmayan vatandaşlara bu fiyatı iade etmediği, hatta kendilerini şikayet edeceklerini belirten vatandaşları şirketi karalamaktan dava etmekle korkuttuğu ileri sürüldü.