Markette süte alarm taktılar

Marketlerin ekstra güvenlik tedbiri aldığı eserler kervanına alkollü içecekler, bebek bezi ve mamalardan sonra süt de eklendi. İktidarın yaklaşan seçim nedeniyle artırımları önlemek için baskı altına aldığı zincir marketlerde fiyat artışları dur-durak bilmezken, ekonomik düşünceler nedeniyle kimi marketlerde süte de alarm takıldı. Geçen yıl ziyan eden üreticinin hayvanlarını kısma göndermesi ile başlayan süt krizi, enflasyonun da tesiri ile yüksek fiyatlarla sonuçlanırken, marketler de fiyatı artan süt eserlerini, raflara alarm ile koymaya başladı.

BİR AYDA İKİNCİ ARTIRIM

Sosyal medyada artırımlara ait yapılan paylaşımda,  son periyotta fiyatı en çok artan tüketim hususlarından süte de alarm takıldığı görülüyor. Geçen yıl, alarm takılan bebek bezi, tıraş bıçağı, deterjan üzere eserlerin akabinde süte de çip takılması şaşkınlıkla karşılandı. Marketlerde UHT sütlerin litresi 22-27 TL ortasında değişen fiyatlarla satılırken, pastörize sütler ise 35-40 TL’lik fiyat aralıkları ile satılıyor.  Bu ortada “Baklavanın Başkenti” Gaziantep’te baklava fiyatları bir ayda ikinci defa zamlandı. Buna nazaran, bir ay evvel 340 TL’ye satılan yaş baklavanın kilogram fiyatı 400 TL’ye, havuç diliminin 400 TL’den 470 TL’ye, şöbiyetin 420 TL’den 500 TL’ye, fıstıklı dolamanın 500 TL’den 580 TL’ye yükseldi. Gaziantepliler baklavaya da artırım yapılmasına reaksiyon gösterdi.

Peynir dilimle satılıyor

Süte çip takılırken, tekrar bir periyot fiyatı et ile yarışan peynirde ise dilim devri başladı. Toplumsal medya paylaşımlarında birtakım zincir marketlerin “dilim işi” peynir satışına başladığı görüldü. Bir zincir markette kilogramı 169.50 TL olan tulum peynirinin, 35-40 gramlık dilimler halinde, dilimi 5-10 TL ortasında değişen fiyatla satıldığı görülüyor. Türkiye İstatistik Kurumu datalarına nazaran ise Ocak-Kasım 2022 devrinde inek peyniri üretimi yüzde 4.8 azalırken, toplanan süt ölçüsü ise yüzde 3.2 azaldı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir