Sağlık Bakanlığı Merkezi Hekim Randevu Sisteminde (MHRS) yaşanan sorunları çözmek için kolları sıvadı. Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu’nun yaptığı kent dışı programlarda MHRS ile ilgili durum hakkında bilgi aldığı, vatandaşlara sistemi nasıl bulduklarını sorduğu belirtiliyor.
SORUNUN NERDEN KAYNAKLANDIĞI TESPİT EDİLECEK
Sadece randevu konusunun değil sıhhat sistemindeki her türlü badireye kökten tahlil bulunmasına ait bir çalışma yürütüldüğü kaydediliyor. Buna nazaran Bakanlık tüm ilgili genel müdürlüklerin içinde olduğu proje takımı oluşturdu. Birinci olarak sorunun nereden kaynaklandığı tespit edilecek.
Sabah’ta yer alan habere nazaran, Hastane randevularında oluşan yoğunluğun sebebi araştırılacak. Tam da bu noktada vatandaşların en küçük sıhhat sorununda aile hekimliklerini tercih etmek yerine hastanelere başvurduğu, o nedenle yoğunluk meydana geldiği üzerinde duruluyor.
Hastane randevularında oluşan yoğunluğun sebebi araştırılacak. Tam da bu noktada vatandaşların en küçük sıhhat sorununda aile hekimliklerini tercih etmek yerine hastanelere başvurduğu, o nedenle yoğunluk meydana geldiği üzerinde duruluyor.
NASIL ÇALIŞIYOR?
Hali hazırda hastalar öncelikle, Bakanlığa bağlı sıhhat kuruluşlarından, MHRS internet sitesi, taşınabilir uygulama yahut “ALO 182” davet merkezinden randevu oluşturuyor. Randevu tarihinden bir gün evvel saat 20.00’ye kadar hastaların randevusuna onay vermesi yahut gelemeyeceğini bildirmesi gerekiyor.
Onay süreci de randevu alınan kanallar üzerinden yapılıyor. Üzerinde süreç yapılmayan randevular, bir gün evvel saat 20.00’de otomatik olarak iptal ediliyor, kişi kısıtlamaya takılmaksızın tekrar randevu alabiliyor.
Randevusunu onayladığı halde gitmeyen bireylerin ise tıpkı branşta 15 gün boyunca yeni randevu alması kısıtlanıyor. Ancak bu şahıslar Bakanlığa bağlı sıhhat kuruluşlarından randevusuz hizmet alabiliyor. Uygulamadan 65 yaş üstü hastalar ve kanser hastaları muaf tutuluyor.