Tüketiciler en fazla e-Ticaret, taklit ve tağşiş ürünlerden şikayet etti

Tüketici Birliği Federasyonu Genel Lideri Mehmet Bülent Deniz, 2024’ün tüketici için çok çeşitli sıkıntıların ortaya çıktığı ve çözümlemelerin de beraberinde geldiği bir yıl olduğunu söyledi.

“e-Ticaret yoluyla mal ve hizmet satın alan tüketicilerin karşılaştıkları meseleler, başka satış kanallarına nazaran 2024’te daha fazla öne çıktı.” diyen Deniz, “Ancak 2024’te e-Ticaret konusunda yasal düzenlemeler ve yönetmelik değişiklikleriyle gözlenen problemlerin çözümlenmesinde kıymetli kademe kaydedildi.” ifadesini kullandı.

Operatörlerin artırımlı tarifelerinin de tüketicilerde rahatsızlık oluşturduğunu hatırlatan Deniz, istenmeyen SMS ve telefonlardaki sorunun 2024’te de devam ettiğini bildirdi.

Deniz, bağlantı teknolojileri kullanılarak tüketicilerin aldatılması, dolandırılması süreçlerinde düzenleme, denetleme ve ceza uygulamalarına karşın şikayetlerin olduğunu aktararak, “Restoran ve gibisi hizmet kesiminde yıl içinde kuver, hizmet bedeli üzere kalemlerle tüketiciden alınmak istenen fiyatlar, tüketiciler tarafından sıkça yakınma konusu oldu.” dedi.

“SÜREKLİ DEĞİŞEN ETİKETLER VE FIRSATÇILIK, FİYATLARIN YÜKSELMESİNE NEDEN OLUYOR”

Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Lider Vekili İbrahim Güllü de yapılan çalışmalar ve kontrollerin artmasıyla tüketiciyi kollayıcı tedbirlerin gelişmeye devam ettiğini kaydetti.

“Geçen yıl tüketiciler en çok fahiş fiyatlar, e-Ticaret, telekomünikasyon, bankacılık-finans, mobilya, beyaz eşya, ayakkabı, taklit eserlerde mağduriyet yaşadı.” diyen Güllü, “Sürekli değişen etiketler ve fırsatçılık, fiyatların yükselmesine neden olmakta. Tüketicinin fiyat algısı yok edildiğinden ve ‘Nasılsa enflasyon var.’ algısı oluşturulduğundan fırsatçılar etiketlerini ufak ufak artışlarla daima güncellediler.” değerlendirmesini yaptı.

Güllü, fiyat artışlarının özellikle gıda sektöründe taklit ve tağşiş edilmesine, insan sıhhatine ziyanlı besinlerin piyasada yaygınlaşmasına neden olduğunu belirterek, “Tarım ve Orman Bakanlığı, taklit ve tağşişle kararlı halde gayret ederken bu firmaları afişe etmesi, açıklaması, yerinde uygulama ve bu alanda faal uğraş örneği olmuştur. Tüketiciler, bu firmaları öğrenmeye ve alışverişlerinde boykot etmeye başladılar.” diye konuştu.

e-Ticaret satışlarının her geçen gün arttığına değinen Güllü, şunları kaydetti:

“e-Ticarette eserlerin vaktinde teslim edilmemesi, satışa sunulan eserin fiyatının artırılması nedeniyle ‘stokta bitti’ denilerek siparişlerin iptal edilmesi, yani satıştan kaçınılması, gönderilen eserlerin sipariş edilen eserlerden farklı olması, eser yerine öbür görsellerin gelmesi, gönderilen eserlerin kırık, çizik üzere ayıplı çıkması sıkıntıları devam etmekte. Bunun yanı sıra haberleşme dalında tarifelerde yaşanan artışlardan kaynaklı olarak tüketici şikayetlerinde artış oldu.”

Güllü, beyaz eşya ve elektronik eserlerde ayıplı mal ve servis problemlerinin yaşandığına dikkati çekerek, taklit eserler konusundaki şikayetlerin devam ettiğini söyledi.

Restoran ve kafelerde servis fiyatı, kuver üzere hizmet bedellerinin tüketiciler tarafından şikayet edildiğini aktaran Güllü, mobilya kesiminde ise sipariş edilen eserlerin geç teslimi, eserlerin ayıplı olması problemlerinin öne çıktığını kelamlarına ekledi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir