Harvard Üniversitesi ve Pekin Teknoloji Enstitüsü’ndeki bilim insanları, yeni araç kokusunun kanser riskini artırabileceğini öne sürdü.
Harvard Üniversitesi ve Pekin Teknoloji Enstitüsü’ndeki bilim insanları, sıfır arabalara dair araştırmalarını gerçek ortamlarda ve şartlarda yürütürken, 12 gün boyunca park halinde bırakılan yeni otomobillerdeki havaya bakıp yaygın olarak üretilen 20 kimyasalı izlemek için sensör kullandı.
KANSEROJEN KİMYASAL ‘KAYNIYOR’
Cell Reports Physical Science mecmuasında yayınlanan çalışmada araştırmacılar, otomobillerdeki hava kalitesinin Çin’in ulusal güvenlik standardını aşan kimyasal düzeylerde ortaya koydu.
Kansere neden olduğu bilinen bir bileşik olan formaldehit, standartları yüzde 35 oranında aştı. Bir öbür tehlikeli kanserojen olan asetaldehit ise standarttan yüzde 61 daha yüksekti.
2021’de yapılan diğer bir araştırma, otomobilde çok vakit geçiren beşerler için arabaların “potansiyel bir risk” olduğunu göstermişti, lakin yeni araştırma, insanların işe gidip gelseler bile risk altında olabileceğini gösteriyor.
Çalışmanın müellifleri, otomobilde günde yalnızca 30 dakika geçirmenin, insanları bu kanserojenlere gereğince maruz bırakarak güvenlik standartlarını aşma riskine sokabileceğini söylüyor.